حلوای موز هندی


مواد لازم حلوای موز
موز ۵ عدد
شکر قهوه ای ۲ لیوان
شکر سفید نصف لیوان
آرد ۲ ق غذاخوری
پودر هل ۱ ق چای خوری
کره یا روغن جامد ۴ ق غذاخوری


روش تهیه حلوای موز
۱) کاسه ای تهیه کنید و بعد از آنکه موزها را پوست گرفتید و خرد کردید، آنها را درون کاسه منتقل کنید. نصف لیوان هم آب به کاسه اضافه کنید و با هر وسیله ای که دم دست دارید مخلوط کنید تا یکدست شود.

۲) حالادرون قابلمه ای کمی کره یا روغن جامد بریزید وروی شعله قرار هید تا داغ شود. بعد از آنکه داغ شد موز پور شده در مرحله اول را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا ۱۰ قیقه تفت بخورد تا رطوبتش از بین برود.

۳) حال شکر قهوه ای و سفید را با نصف لیوان آب ترکیب کنید و سپس به پوره موز تفت خورده اضافه کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر با شعله ملایم بجوشد.

۴) به صورت جداگانه آرد با مقداری تفت دهید تا خام بودنش از بین برود. بعد از آن آرد و پودر هل را به حلوا اضافه کنید. بعد از چند دقیقه خواهید دید که حلوا سفت می شود و به اصطلاح خودش را می گیرد.

۵) حال ته ظرف مخصوص حلوا را چرب کنید و حلوا را داخل آن بریزید. بعد از ۲۰ دقیقه که در یخچال باشد حلوای موز شما آماده است و می توانید برش بزنید و سرو کنید.

۶) نکته ای که قابل ذکر می باشد این است که در حلوا می توانید از کشمش هم استفاده کنید. همچنین از آجیل خرد شده. به جای استفاده از شکر قهوه ای هم می توانید به همان اندازه از شیره استفاده کنید. 1


دسر رومانف


مواد لازم برای تهیه دسر رومانف
مواد مورد نیاز به میزان لازم
شیر ۲ لیوان
خامه ۲۰۰ گرم
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۱۰ قاشق غذا خوری (۱۰۰ گرم )
وانیل یک دوم قاشق چایخوری
موز۲ عدد پوره شده یاریز خرد شده
پودر ژلاتین یک و نیم قاشق غذا خوری
آب سرد یک چهارم پیمانه


طرز تهیه دسر رومانف
برای تهیه دسر رومانف ابتدا نشاسته ذرت را در نصف لیوان شیر سرد حل می کنیم (خوب مخلوط کرده تا آرد در شیر حل شود ) بقیه شیر و شکر به همراه وانیل را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت می گذاریم و هم میزنیم تا وقتی شیر جوش بیاد سریع و مداوم هم میزنیم تا آرد گوله نشود بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه که مواد دسر غلیظ شد از حرارت برداشته و موز را که داخل مخلوط کن پوره کردیم (میتوانیم نگینی خرد کنیم ) را به موادمان اضافه می کنیم خامه را نیز اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

سپس ژلاتین که با آب سرد مخلوط کرده بودیم و به روش بن ماری تهیه کردیم را به مواد اضافه می کنیم و می گذاریم از حرارت بیفتد. در آخر در قالب چرب شده ریخته و به مدت ۶ تا ۷ ساعت داخل یخچال می گذاریم. حالا آشپزی شما به پایان رسیده و می توانید دسر خود را تزیین کرده و سرو کنید.

نکات مهم در تهیه دسر خوش طعم رومانف
بجای موز می توانید از انواع میوه از قبیل انبه ،هلو ،زرد آلو ،آناناس و ..استفاده کنید.

می توان موز یا هر میوه دیگر را خرد کرد در صورت خرد شدن در دسر دیده می شود و اگر پوره کنیم سطح دسر صاف تر خواهد شد. 2


دسر داملا


مواد لازم
2 لیوان شیر
آرد 2 قاشق سرپر
زرده تخم مرغ 1 عدد کوچیک
نوک قاشق چایخوری وانیل
1/4 لیوان گلاب
2 قاشق غذاخوری موز رنده شده
1 قاشق غذاخوری گردو پودر شده
1 قاشق چایخوری کره
پودر کاکائو 1 قاشق مرباخوری سرپر


مراحل تهیه
تمام موادمون به غیر از گلاب و پودر کاکائو رو با هم مخلوط می کنیم و میزاریم رو اجاق با شعله کم تا جوش بیاد مدام هم می زنیم تا ته نگیره وقتی جوش اومد گلاب اضافه می کنیم وقتی به غلظت فرنی رسید از رو شعله برمی داریم و نصفش رو داخل یه ظرف دیگه ریخته و پودر کاکائو بهش اضافه می کنیم بعد در ظرف سرو مقداری مایه کاکائویی ریخته روش پودر گردو و موز رنده شده ریخته بعد مایه سفید و بعد پودر گردو و موز رنده شده در نهایت مایه کاکائو ریخته و روش رو با پودر نارگیل و پودر گل محمدی و مغز گردو تزیین می کنیم.

یادتون باشه قبل اینکه مواد با هم مخلوط بشن اول زرده رو با همزن یا چنگال بزنید که از حالت لختگی دربیاد. 3


دسر پف پفی


مواد لازم پف پفی
ژله رنگی به تعداد دلخواه
آب یک سوم لیوان
شکر۲ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل به مقدار کافی
توضیح : برای هر بسته ژله باید یک سوم لیوان آب و ۱ قاشق غذاخوری شکر استفاده کنیم.


دستور تهیه پف پفی رنگی
مرحله اول
برای تهیه پف پفی خوشمزه و رنگی ابتدا ژله را به همراه آب و شکر را داخل شیرجوش می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و مداوم هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود و اصلا قصد نداریم به جوش بیاید.

مرحله دوم
همین که شکر حل شود و مایه گرم شود کافی است حرارت را خاموش می کنیم و با دورتند همزن برقی مایه ژله را به مدت تقریبا ۴ الی ۵ دقیقه می زنیم تا حالت پف و به رنگ کرمی دربیاید و کمی غلظت نیز بگیرد کافی است.

مرحله سوم
توجه داشته باشید که نباید زیاد همزد چون باعث سفت شدن پف پفی می شود.ظرف مورد نظرمان را انتخاب می کنیم و کف آن به صورت پخش نارگیل می پاشیم. اگر فقط از یک نوع رنگ استفاده کرده باشیم مایه را کف ظرف می ریزیم.

مرحله چهارم
سپس با قاشق سطح آن را به طور کامل یکدست و صاف می کنیم و روی آن را با نارگیل به طور کامل می پوشانیم، سپس به مدت ۳ تا ۴ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند و خودش را بگیرد.

مرحله پنجم
اما اگر می خواهید چند رنگ متنوع روی هم داشته باشید، نارگیل را که کف ظرف پاشیدید،رنگ اول را داخل آن می ریزیم و با قاشق سطح آن را صاف می کنیم و داخل یخچال قرار می دهیم و لایه بعدی را آماده می کنیم و روی رنگ قبلی می ریزیم.

مرحله ششم
همین طور چندین رنگ را می توانیم روی یکدیگر بریزیم و زمانیکه آخرین رنگ را ریختیم روی آن را با نارگیل کاملا می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۳ الی ۴ ساعت استراحت کند و خودش را بگیرد.

مرحله هفتم
در پایان پس از اینکه پف پفی خودش را گرفته و به طور کامل اماده شد، آنرا با یک کارد تیز از اطراف ظرف رها می کنیم، سپس به هر صورت که تمایل داریم برش می دهیم و در ظرف می چینیم. نوش جان 4


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.parsino.com
3.www.cookpad.com
4.www.chishi.ir